rss
email
twitter
facebook

17 Mart 2010 Çarşamba

Kim Oscar almamış ? Jeff ! Gel oğlum ! Sen de Sandra !

Her dünya vatandaşı gibi sinemayla haşır neşir olduktan sonra sinemanın gidişatını etkileyen unsurlarla da ilgilenmeye başladım. Nedir bu unsurlar ; box office ondan sonracığıma ödüller ha işte ödüller . Oscar , Altın Palmiye , Altın ayı , Sıska güvercin , Gümüş Penguen vs. vs... Ben işin Oscar'ındayım. Sanki bu akademi Mevlana' dan özel eğitim almışta "Ne olursan ol yine al !" gibi bir öğretiyi uyguluyor.

Ödül almış filmleri anında down eden bünyem , yaş kemale doğru yol aldıkça (sanırsın 100 yaşındayım) lan bi bokluk var bu işte son 10 yılda kaç tane ünlü varsa hepsinin eşit sayıda oscar'ı var . Ne adalet sahibi akademi imiş arkadaş . (sanki USA nın her boklu döneminde USA'yı aklama çabası içinde olan kurum o değilmiş gibi) . Miras kavgasına filan girersem akademiye götüreceğim diye düşünmeye bile başladım çünkü bu adamlar eşit dağıtıyor!

Bilindiği üzere Google çıktı entellik yayıldı hesabı uzun bir oscar ödülü taraması yapızladım. Aman tanrım ben son 10 yıl diyordum bu adamlar köfteci ramiz usta gibi "1928'den beri herkese eşitlik" şiarıyla koşturuyorlar. Üstüne üstlük Akademi yetmezse altın küre'yi bu işe alet ediyorlar . Akademi başkanını arayarak "off off neden böyle yapıyorsun" dediğimde "bak delikanlı bizim mottomuz" HERKESE BİR OSCAR ! Kuruluşumuzdan bu yana bu şiarla yollardayız. Bir tek Martin Scorsese'ye cinlik yaptık ona ödül verirsek bir daha çekmemesinden korktuk." İçimden "Vay be Akademi dediğin Tansu Çiller ve Cem Uzan karışımı bir şeymiş" diyerek kaçtım . Ama başkan şımarmış bir şekilde "Milyon Dolarlık Bebek , Bir Kaç Kuruşluk Olacak ! " diye bağırdı.

Bu yıl Jeff Bridges abimiz dört kere aday olup bir türlü kavuşamadığı oscar'ına kavuştu. Tekrar The dude haline dönmesi de pek hoştu. Ama bu adam en kötü ihtimalle 1998 de çektiği "The Big Lebowski" filmi ile alması gerekmez miydi. Bakın en kötü ihtimalle diyorum . Ama neden bu adamlar herkesi listeye koyup öyle dağıtıyor ödülleri yani Jeff kireyzi hört filmiyle değilde köyden indim şehire filminde oynasa yine alacaktı ödülü . Jeff kardeşimizi seviyoruz aldığı ödülü umarım alkol bağımlısı olup sokak köşelerinde uyumaya başladıktan sonra bozdur bozdur harca yapmaz.

Ya Sandra Bullock 'a ne demeli . Kadın bir ilki başararak aynı anda hem razzie hemde oscar alan ilk insan oldu. bu konuda yapılacak tek yorum ödül törenini izleyen birden fazla erkek kitlesinin yaptığı yorumdur . "Sandra kesin jüri ye verdi abi ! "



0 yorum:

Yorum Gönder